Kontinuirano ulaganje u unapređenje dodatnih usluga
Budući da sama strategija rada PHOENIX Farmacije počiva na kontinuiranom unapređenju usluga za poslovne partnere; u kontekstu dodatnih usluga, PHOENIX BI usluga datira iz 2019. godine, kada je i sama usluga ugledala svjetlo dana.
Business Intelligence poslovni model
Ideja Business Intelligence poslovnog modela jest maksimalno iskorištenje podataka generiranih iz svakodnevnog poslovanja ljekarne (podatci o nabavi, zalihama, prodaji) u svrhu dobivanja vrijednih informacija na kojima će se temeljiti poslovne, operativne i strateške odluke korisnika tih informacija.
Kao korisnici BI usluga možemo se zapitati:
- Kakav je trend naših poslovnih rezultata?
- Kakva je naša pozicija na tržištu u odnosu na konkurenciju?
- Ako su naši poslovni rezultati dobri, možemo li raditi još bolje?
- Ako imamo negdje nekih problema, koji su uzroci i kako ih možemo otkloniti?
- Ako nešto ne razumijemo, kako si to možemo objasniti?
Dakle, ideja cijelog BI koncepta počiva na korištenju dostupnih podataka iz ljekarni koji se analiziraju, a rezultati analize potom na jednostavan i razumljiv način prikazuju u obliku poslovnih izvještaja koji odgovaraju na gore navedena, i još niz drugih pitanja, pomoću alata za izvještavanje dostupnog putem bilo kojeg uređaja (osobnog računala, prijenosnog računala, mobitela).
Sami korisnici PHOENIX BI usluge su:
1) ljekarne uključene u PHOENIX BI program (cca njih 350)
2) partneri iz farmaceutske industrije.
Ljekarne koriste BI izvještaje u svrhu praćenja svojeg poslovanja pregledom nabave, prodaje i zaliha, uz koje im je omogućena analiza vlastitog poslovnog rezultata uz usporedbu istih podataka s ostatkom tržišta. Pojednostavljeno rečeno, ljekarna dobiva dodatnu dimenziju i kontekst svoje dosadašnje poslovne analitike jer joj informacije koje dobiva iz PHOENIX BI izvještaja daju i informaciju jesu li druge ljekarne koje su u okružju generirale bolje ili lošije rezultate.
S druge strane, partneri iz farmaceutske industrije imaju mogućnost pregledavanja podataka za cijelo tržište – podataka iz vlastitog portfolija i konkurencije.
Vrijednost podataka leži u činjenici da sama baza predstavlja cca 34 % tržišta po tržišnoj vrijednosti ljekarni koje su uključene u PHOENIX BI program, odličnu geografsku disperziju ljekarni i zastupljenost u svim županijama te mogućnost pregleda podataka na dnevnoj razini.
Uzimajući u obzir da je tržište unutar kojeg djelujemo vrlo turbulentno te podložno brzim promjenama tržišnih zahtjeva i trendova, i sama strategija kontinuiranog unapređenja našeg PHOENIX BI poslovnog koncepta prilagođava se upravo takvom tržišnom okružju.